Earthlab | ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ



"Στον αυτισμό η αναγνώριση των αναγκών πρέπει να οδηγεί στη δημιουργία «προσθετικού περιβάλλοντος» που να ευνοεί την εκπαίδευση και την ενσωμάτωση. Με τον όρο προσθετικό περιβάλλον εννοούμε τις συνθήκες προσαρμογής του περιβάλλοντος που αποτρέπουν μια αδυναμία να μετατρέπεται σε αναπηρία."

Δράσεις

Στο πλαίσιο του έργου "Υπέρ-δομή" υλοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

Δράση 1. Σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση των υπερμεσικών εφαρμογών

Η θεματολογία των προτεινόμενων εφαρμογών σχετίζεται με:

Παραδοτέα: Υπερμεσικές εφαρμογές
Διάρκεια: 05/11/07 - 30/07/08

Δράση 2. Συγγραφή «σχεδίων μαθήματος» για την εκπαιδευτική χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών

Ενώ θα ολοκληρώνονται και θα παραδίδονται μια–μια οι υπερμεσικές εφαρμογές θα αρχίσουν να διαμορφώνονται και τα σχέδια μαθήματος που θα αποτελούν προτάσεις - οδηγούς προς τους εκπαιδευτικούς για τον τρόπο που θα τις χρησιμοποιήσουν στην τάξη τους.
Θα υλοποιηθεί ανάπτυξη και σχεδίαση του δικτυακού τόπου του έργου από τον οποίο οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν πρόσβαση στις υπερμεσικές εφαρμογές και στο λογισμικό «LT125DigitPecs».

Παραδοτέα: Σχέδια μαθημάτων για την εφαρμογή των υπερμεσικών εφαρμογών στην τάξη, Δικτυακός τόπος
Διάρκεια: 01/03/08 - 31/08/08

Δράση 3. Αρχική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών

α) Επιμόρφωση στη χρήση του λογισμικού «LT125DigitPecs»
Σε εργαστηριακό περιβάλλον οι επιλεγμένοι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων θα εξοικειωθούν με τη χρήση του λογισμικού «LT125DigitPecs» (πιθανά λόγω της κινητικότητας των εκπαιδευτικών να υπάρχουν εκπαιδευτικοί στα συμμετέχοντα σχολεία που να μην έχουν εξοικειωθεί με το λογισμικό «LT125DigitPecs»).
β) Επιμόρφωση στη χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών
Σε εργαστηριακό περιβάλλον οι επιλεγμένοι εκπαιδευτικοί των συμμετεχόντων σχολείων θα εξοικειωθούν με τη χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών, θα κατανοήσουν τη φιλοσοφία με την οποία αναπτύχθηκαν και θα ενημερωθούν για το πώς μπορούν να τις αξιοποιήσουν στην πράξη με τους μαθητές τους με τη βοήθεια φύλλων εργασίας από τα παραδοτέα σχέδια μαθημάτων.

Παραδοτέα: Επιμορφώσεις
Διάρκεια: 01/06/08 - 15/09/08

Δράση 4. Πρακτική άσκηση, υποστηρικτική επιμόρφωση και συνολική αξιολόγηση

α) Χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών στην τάξη
Οι εκπαιδευτικοί αφού επιλέξουν συγκεκριμένους μαθητές και τους αξιολογήσουν σε συγκεκριμένο θέμα, στη συνέχεια με χρήση των υπερμεσικών εφαρμογών θα διδάξουν τους μαθητές τους. Στο τέλος αυτής της διαδικασίας θα υπάρξει επαναξιολόγηση των μαθητών
β) Παράλληλη υποστηρικτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Κατά τη διάρκεια της χρήσης των υπερμεσικών εφαρμογών στην τάξη θα γίνεται περιοδικά υποστηρικτική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να επιλύονται προβλήματα που πιθανόν να παρουσιαστούν αλλά και για ανατροφοδότηση για την πορεία του έργου.
γ) Διάχυση αποτελεσμάτων και συνολική αξιολόγηση
Στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου θα γίνει η ενδοσχολική φάση της διάχυσης των αποτελεσμάτων (π.χ. σε ολομέλειες των συλλόγων διδασκόντων του σχολείου τους ή και σε γειτονικά σχολεία, σε συγκεντρώσεις / ενημερώσεις των γονέων και τοπικών φορέων που γίνονται με την ευκαιρία της λήξης του σχολικού έτους) ενώ στο δεύτερο δεκαπενθήμερο (που αφενός έχουν κλείσει τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν φύγει για διακοπές) θα πραγματοποιηθεί ημερίδα που θα παρουσιαστεί ο απολογισμός όλου του έργου. Ο μήνας Ιούλιος θα χρησιμοποιηθεί για να καλυφθούν όλες οι τυχόν εκκρεμότητες που πιθανόν να υπάρχουν.

Παραδοτέα: α) Εκθέσεις αξιολόγησης που θα συντάξουν οι εκπαιδευτικοί για την πρόοδο των μαθητών που θα έχουν συμμετέχει στο πρόγραμμα διδασκαλίας με τη χρήση των υπερμεσικών ψηφιακών εφαρμογών, β) Εκθέσεις αυτοαξιολόγησης από κάθε συμμετέχοντα εκπαιδευτικό και συλλογικής αξιολόγησης με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου αξιοποίησης των υπερμεσικών εφαρμογών.
Διάρκεια: 16/09/07 - 31/10/08